Eksamen

I løpet av de tre årene du er elev her skal du ha flere eksamener. Ta kontakt med skolen om du har noen spørsmål.

Vg1

Omlag 20 prosent av elevene trekkes ut til en skriftlig eller muntlig eksamen i ett av avgangsfagene.

Vg2

Alle elevene på studieforberedende utdanningsprogram trekkes ut til en eksamen, praktisk, skriftlig eller muntlig. Alle elevene på yrkesfaglig utdanningsprogram skal ha en tverrfaglig praktisk eksamen i programfagene. Omlag 20 prosent av elevene på yrkesfaglig utdanningsprogram trekkes ut til en eksamen i ett av fellesfagene.

Vg3

Alle elever på studieforberedende utdanningsprogram skal ha skriftlig eksamen i norsk hovedmål. I tillegg trekkes de ut til ytterligere tre eksamener der en av eksamenene er fra eget programområde.

Her kan du lese mer om eksamen (tffk.no)

Privatist?

Les mer om din eksamen her (tffk.no)