Forsinket Elev-PC?

De elevene som har opplevd forsinkelse har ikke fylt ut kontrakt for delbetaling.

Skoleåret er godt i gang, og de fleste elevene har nå fått sin elev-PC.

Nytt av året er at etter en presisering fra Statsforvalter skal elever kun betale beløp tilsvarende minstesats for utstyrsstipend i den perioden de går på skole. Delbetaling skal også være standard valg for elevene.

Betalingsløsningen til Elkjøp var ikke i stand til å tilby annet enn delbetaling for alle som skal gå to år på skole.

Det har ikke vært forsinkelser i levering i år, og elevene har fått sine maskiner fortløpende.

De elevene som har opplevd forsinkelse har ikke fylt ut kontrakt for delbetaling når de bestilte maskinen. Alle disse elevene har fått epost med etterlysning av kontrakten, men fortsatt er det i overkant av 100 elever som ikke har fått sin maskin på grunn av manglende kontrakt.

Dersom noen elever fortsatt venter på en maskin de har bestilt, må de fylle ut skjemaet og ta kontakt med fylkeskommunen på elevpc@tffk.no.

Her er det aktuelle skjemaet som elever og foresatte skal fylle ut og signere. (PDF, 114 kB)