Velkommen til Breivang videregående skole

Lærer ønsker velkommen - Klikk for stort bilde

Velkommen som elev og foresatt ved Breivang videregående skole. Les om VIP Makkerskap og Myk start.

Vi ønsker deg hjertelig velkommen til skolen vår!

Som elev på Breivang er du en del av et stort og mangfoldig skolesamfunn, og vi er mange som ønsker å bidra til at du skal få gode skoleår på skolen. Breivang videregående skole er fra og med august 2023 en VIP Makkerskap-skole.

VIP Makkerskap er et tiltak for et godt læringsmiljø og en trygg og forutsigbar skolestart.

Hovedmålet med VIP Makkerskap er å skape et godt psykososialt læringsmiljø hvor elevene opplever trygghet og tilhørighet. Delmålene er:

• Å fremme elevers psykiske helse, trivsel og læring.
  • Å styrke elevers sosiale og relasjonelle kompetanse.
  • En trygg og forutsigbar skolestart.
  • Å etablere et godt klassemiljø tidlig.
  • At elevene skal bli kjent med de andre i klassen.
  • Å skape gode arbeidsrelasjoner som fremmer livsmestring i skolehverdagen.

Elever og foresatte får en invitasjon før skolestart til et møte med kontaktlærer første skoledag. Nærmere informasjon om møtet, tid og sted kommer på Transponder SMS i august.

For nærmere informasjon om VIP Makkerskap se Informasjon til elever (PDF, 2 MB) og Informasjon til foresatte (PDF, 2 MB)

Invitasjon til Myk start torsdag 17.august

Torsdag 17. august kl. 15.00-17.00 – Myk start – til alle elever i Vg1 som ønsker å komme innom skolen før skolestart:

• Omvisning på skolen, klasserom og gymsal
  • Hilse på kontaktlærer og miljøarbeidere
  • Orientering om de ulike elevtjenestene
  • Vi avslutter med mat for de som ønsker

Du kan melde deg på via skolens hjemmeside fram til 14. august, på epost breivang.vgs@tffk.no eller telefon 77788500 (skolen er stengt i uke 28, 29 og 30). Når du melder deg på, gi gjerne beskjed om du ønsker å være med på grillingen.

Se nærmere informasjon om Myk start: